1 .I saw you had people do the cinematics for you. Did you do everything else on your own or where any other persons involved in the development process?
I worked with a few other artists for in-game assets, most notably @thomaslean, @adriensoret and @_sneb_, but I did a lot of... everything else.
2. I really love the games aesthetics. Are there any mentionable creative influences on your work?
I think in terms of influences, I really look outside of games. I'm really into concert lighting and goth concerts and fog machines as well as cinematic uses of fog, like the original Blade Runner and Running Man films.
3. How satisfied are you with the first player/media reactions on your final release?
As for satisfaction, I'm actually entirely ignorant, I put so much work and effort into this project that I'm not really going to be looking at scores or reviews for a long time. I honestly have no idea how it's going.
4. Are there any plans to release the game for Xbox or PS4?
I'd like to bring it to xbox + ps4 eventually, but there's currently nothing in the pipe for that. I think an xbox port would be easiest, and if somebody wants to send me a devkit I'll start doing it right away.
5. Do you already have future plans for the game?
There's some future plans for this game, and I'm also working on a new and unrelated project.
1 . Hast du außer den Videos alles andere selbst gemacht oder waren weitere Personen an der Entwicklung beteiligt?
Ich habe mit ein paar anderen an ingame Assets gearbeitet, vor allem @thomaslean, @adriensoret und @_sneb. Aber ich habe in allen anderen Bereichen viel selbst gemacht.
2. Ich liebe die Ästhetik des Spiels. Gibt es kreative Werke, die besonderen Einfluss auf deine Arbeit haben?
Ich denke, ich lasse mich eher von anderen Medien als Spielen beeinflussen. Besonders mag ich Konzert Beleuchtung, Gothic Konzerte und Nebelmaschinen. Außerdem den filmischen Einsatz von Nebel, wie in Running Man oder dem ursprünglichen Blade Runner.
3. Wie zufrieden bist du mit den ersten Reaktionen von Spielern und Medien auf das finale Release?
In Sachen Befriedigung bin ich tatsächlich komplett ignorant. Ich habe so viel Arbeit und Aufwand in dieses Projekt gesteckt, dass ich für lange Zeit nicht wirklich auf Wertungen oder Reviews schauen werde. I weiß wirklich nicht, wie es läuft.
4. Gibt es Pläne, das Spiel für Xbox oder PS4 zu bringen?
Ich würde es später gerne für Xbox und PS4 bringen, aber aktuell ist das nicht in Arbeit. Ich glaube ein Xbox Port wäre das einfachste. Falls mir jemand ein ein Devkit senden möchte, fange ich direkt damit an.
5. Hast du bereits Zukunftspläne für das Spiel?
Ich habe bereits ein paar Pläne und arbeite außerdem an einem neuen anderen Projekt.