• Aktualisierte Forenregeln

    Eine kleine Änderung hat es im Bereich Forenregeln unter Abschnitt 2 gegeben, wo wir nun explizit darauf verweisen, dass Forenkommentare in unserer Heftrubrik Leserbriefe landen können.

    Forenregeln


    Vielen Dank

Die nächste Generation - XBox 360, Nintendo Wii und Playstation 3

AW: SE im Interview

Solon25 am 05.12.2007 18:47 schrieb:
Solidus_Dave am 05.12.2007 17:23 schrieb:
Itadaki Street (nur Japan)
SaGa Frontier
(Secret of) Mana
Chrono (Cross/Trigger)
Drakengard
Parasite Eve
Valkyrie Profile
Vagrand Story
So, nun bin ich zufrieden weil man VS einfach nicht auslassen darf ;)

VS ist aber keine Serie ;)
 
AW: SE im Interview

muha,
Zero Punctuation zu Assassin's Creed:
http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/zeropunctuation/2694-Zero-Punctuation-Assassin-s-Creed
(gerade down gegangen)

aber ich glaube über den eingebeteten Player kann man es auch jetzt sehen:
http://kotaku.com/gaming/media/zero-punctuation-watery-ejaculate-sandwich-assassins-creed-edition-330309.php

Meine US CE kommt hoffentlich demnächst endlich :/

Aber meh, jetzt hab ich den Zkunfts-Spoiler ausgerechnet im ZP Review mitbekommen, hatte es bisher ausgeblendet was dazu gezeigt wurde ^^ :B

Ein wenig schade, dass er nix zu Jade Raymond gebracht hat *g*
 
AW: SE im Interview

Solidus_Dave am 05.12.2007 22:35 schrieb:
Aber meh, jetzt hab ich den Zkunfts-Spoiler ausgerechnet im ZP Review mitbekommen, hatte es bisher ausgeblendet was dazu gezeigt wurde ^^ :B

Da dies im Spiel wohl in den ersten 10 Minuten erklärt wird ists nicht wirklich nen Spoiler ;)
 
AW: Mass Effect!

Leddernilpferd am 04.12.2007 18:48 schrieb:
so ähnlich geht es mir auch. habe jetzt mit dem 2. durchlauf als" arschloch" begonnen. man kann übrigens mit seinem hochgelevelten charakter ein neues spiel anfangen, ist ganz witzig. die teammitglieder haben dann ebenfalls alle erfahrungspunkte aus dem ersten spiel. man sollte aber einen dementsprechenden schwierigkeitsgrad wählen.

Muss ich mal versuchen (wie geht das?).
Und was ist mit
dem Charakter, den mal gegen Ende opfern muss, ist der dann auch wieder dabei?
?
 
Japan: Die prognostizierten Weihnachtshits

1. Wii Fit (Wii)
2. Dragon Quest IV (NDS)
3. NDS Lite
4. Wii
5. Slim PSP
6. Nichts / Keine Antwort
7. Professor Layton and the Devil's Box (NDS)
8. Final Fantasy IV (NDS)
9. Game Center CX (NDS)
10. Super Robot Wars OG Gaiden (NDS)

gamefront
 
Japan-Charts

Softwarecharts vom 26.11 bis 2.12

01. [NDS] Prof. Layton and Pandora's Box (Level 5) - 294,000 / NEW
02. [WII] Wii Fit (Nintendo) - 261,000 / NEW
03. [PS2] SD Gundam G Generation Spirits (Bandai-Namco) - 252,000 / NEW
04. [NDS] Dragon Quest IV (Square-Enix) - 135,000 / 732,000
05. [PS2] Sengoku Basara 2: Heroes (Capcom) - 95,000 / NEW
06. [NDS] Mario Party DS (Nintendo) - 80,000 / 539,000
07. [PS2] World Soccer Winning Eleven 2008 (Konami) - 74,000 / 368,000
08. [360] Assassin's Creed (Ubi Soft) - 41,000 / NEW
09. [WII] Mario and Sonic at the Olympic Games (Nintendo) - 41,000 / 103,000
10. [NDS] Yu-Gi-Oh! Duel Monsters World Championship 2008 (Konami) - 35,000 / NEW

11. [WII] Super Mario Galaxy (Nintendo)
12. [PS3] World Soccer Winning Eleven 2008 (Konami)
13. [WII] Naruto Shippuuden: Gekitou Ninja Taisen! EX 2 (Takara-Tomy)
14. [WII] Wii Sports (Nintendo)
15. [WII] Wii Play (Nintendo)
16. [PS3] Shin Sangoku Musou 5 (Koei)
17. [PSP] Disgaea Portable (Nippon Ichi Software)
18. [NDS] My Housekeeping Diary (Nintendo)
19. [WII] Mario Party 8 (Nintendo)
20. [NDS] Mega Man Star Force 2: Berserk × Dinosaur (Capcom)
21. [NDS] Mega Man Star Force 2: Berserk × Shinobi (Capcom)
22. [WII] Resident Evil: Umbrella Chronicles (Capcom)
23. [NDS] Mario Kart DS (Nintendo)
24. [NDS] Prof. Layton and the Curious Village (Level 5)
25. [NDS] Dinosaur King: The Seven Fragments (Sega)
26. [NDS] Yes! Precure 5 (Bandai-Namco)
27. [NDS] Pokémon Mysterious Dungeon: Time Expedition Party (Pokémon)
28. [NDS] Flash Focus: Vision Training in Minutes a Day (Nintendo)
29. [NDS] New Super Mario Bros. (Nintendo)
30. [PS2] Pachinko Assassin III: Iron Pachi-Chonmage 13 (Hackberry)

NDS - 14
WII - 8
PS2 - 4
PS3 - 2
PSP - 1
360 - 1

NeoGaf

Und wieder die Frage, was kaufen die ganzen PS 3 User der letzen Tage / Wochen?
 
AW: Japan-Charts - Hardwarw

Und die Hardwarezahlen vom 26.11 bis 2.12 für Japan.
Code:
	akt.Woche	letzte Woche
NDS	124,627		116,694
WII	74,764		54,362
PSP	74,626		75,027
PS3	37,092		50,564
PS2	13,703		14,875
360	6,632		7,117
GBA	33		82
NGC	32		44
NeoGaf

Langsam geht es wieder zurück zur "Normalität" in Japan.
 
AW: Japan-Charts - Hardwarw

Nali_WarCow am 07.12.2007 10:35 schrieb:
Langsam geht es wieder zurück zur "Normalität" in Japan.
Ich werd den Japanischen Markt nie nachvollziehen können und ich glaub das geht nicht nur mir so. :|
 
AW: Japan-Charts - Hardwarw

undergrounderX am 07.12.2007 15:13 schrieb:
Nali_WarCow am 07.12.2007 10:35 schrieb:
Langsam geht es wieder zurück zur "Normalität" in Japan.
Ich werd den Japanischen Markt nie nachvollziehen können und ich glaub das geht nicht nur mir so. :|


was konkret meinst du denn? :-o

das -erwartet miese abschneiden- der 360 ist bspw einfach erklärt:
konsole ist nicht aus japan, dem konsolenmutterland und es gibts viel zu wenige japanophile spiele.
 
AW: Japan-Charts - Hardwarw

undergrounderX am 07.12.2007 15:13 schrieb:
Nali_WarCow am 07.12.2007 10:35 schrieb:
Langsam geht es wieder zurück zur "Normalität" in Japan.
Ich werd den Japanischen Markt nie nachvollziehen können und ich glaub das geht nicht nur mir so. :|
Die Deutschen sind aber auch etwas doof - zumindest bei mir im Kaff. Der Wii-Zapper war heute bei meinem Gameshop ausverkauft, obwohl der über 30 Geräte bekommen hatte (Halo 3 wollte z.B. bei uns keiner kaufen, die Erstlieferung lag fast 2 Wochen im Regal aus *g*).

Ich will WiiFit zu Weihnachten...aber wahrscheinlich wird Nintendo das Ding in Europa erst passend zum Osterfest auf den Markt bringen... -.-

Regards, eX!
 
AW: Japan-Charts - Hardwarw

Bonkic am 07.12.2007 15:18 schrieb:
undergrounderX am 07.12.2007 15:13 schrieb:
Nali_WarCow am 07.12.2007 10:35 schrieb:
Langsam geht es wieder zurück zur "Normalität" in Japan.
Ich werd den Japanischen Markt nie nachvollziehen können und ich glaub das geht nicht nur mir so. :|


was konkret meinst du denn? :-o

das -erwartet miese abschneiden- der 360 ist bspw einfach erklärt:
konsole ist nicht aus japan, dem konsolenmutterland und es gibts viel zu wenige japanophile spiele.

Japaner bevorzugen eben Spiele die auch wirklich Spiele sind, das heißt es muss Fantasievoll und sollte nicht zu sehr an die Realität gebunden sein... Realismus oder gewöhnliche Action-Ballerorgien die im Westen sogut ankommen sind für sie im Durchschnitt viel zu langweilig ;)
 
AW: Japan-Charts - Hardwarw

Kandinata am 07.12.2007 15:30 schrieb:
Japaner bevorzugen eben Spiele die auch wirklich Spiele sind, das heißt es muss Fantasievoll und sollte nicht zu sehr an die Realität gebunden sein... Realismus oder gewöhnliche Action-Ballerorgien die im Westen sogut ankommen sind für sie im Durchschnitt viel zu langweilig ;)
Das Komische bei den Japanern ist aber, dass die phantasievolle Spiele wie Mario Galaxy, Zelda: TP oder Phantom Hourglass recht gekonnt umschifft haben. Generell scheinen die aktuell extrem fixiert auf "Nongames" für Wii und portable Konsolen zu sein. Besonders die Sache mit dem DS ist doch nicht mehr normal. Da verkauft sich eine nette Minispielsammlung wie "Mario Party DS" recht gut, während man ein Mario Galaxy eher stiefmütterlich behandelt. Die haben dort sogar zum Start von WiiFit die Geschäfte belagert, was wohl auch die nun wieder recht hohen Absatzzahlen von Wii erklären dürfte.

Die haben wohl richtig Bock auf Gelegenheitsspiele und niedliche Retro-Games / Remakes für die portablen Geräte (gut, eigentlich nur für den DS). Da hat natürlich die XB360 mit ihrem Gelegenheitsspieler feindlichen Softwareangebot keine Chance. Und auch die PS3 hat mit dem bisherigen Lineup eher ins Klo gegriffen. Titel wie Motorstorm, Resistance und Co sind einfach zu westlich und zu "erwachsen".

Ich verstehe generell nicht, warum Sony nicht irgendein Low-Cost Knuddelgame für die PS3 bringt (zur Not halt Japan only), das würde sich wohl in Japan besser verkaufen, als ein technisch anspruchsvolles Uncharted.

Bin echt gespannt wie der DS-Nachfolger aussehen wird. Nintendo wird wohl definitiv versuchen, den Trend weiter auszubauen, und portable Spiele noch interessanter für den japanischen Markt zu machen.

Regards, eX!
 
AW: Japan-Charts - Hardwarw

eX2tremiousU am 07.12.2007 15:40 schrieb:
Das Komische bei den Japanern ist aber, dass die phantasievolle Spiele wie Mario Galaxy, Zelda: TP oder Phantom Hourglass recht gekonnt umschifft haben.

bei mario galaxy könnte es an der motion sickness liegen, die ja bei japanern weiter verbreitet zu sein scheint, als bspw bei uns.
und wenn ein titel den magen herausfordert, dann wohl mario galaxy.

ich bin wirklich froh, dass smg im rest der welt so gut läuft, denn ansonsten hätten wir uns das nächste nintendoprojekt dieser grössenordnung und güte wohl abschminken können.

wobei im falle von zelda noch angemerkt werden muss, dass es eigentlich schon immer (auch in 2d) mehr ein titel für westler war.
 
Nintendo überarbeitet Web-Auftritt

Nintendos neue Website ist online!

Nintendo hat seinen deutschen Web-Auftritt überarbeitet und eine neue Homepage eröffnet.
Gleichzeitig hat man auch das von vielen gewünschte Feature, gesammelte Sterne in Wii Points umwandeln zu können, integriert.
Der Tausch von Sternen in sogenannte Wii Points Cards ist nun für Club Nintendo-Mitglieder möglich.
Diese Karten tragen einen Code, der anschließend im Wii-Shop-Kanal eingegeben werden kann.
Eine Wii Points Card mit 100 Wii Points kostet 400 Sterne.
Um den Wii Points Card Shop nutzen zu können, muss das Club Nintendo-Konto mit dem Wii-Shop-Kanal-Konto verknüpft sein.

Klick
 
US-Hard- und Softwareschätzungen für November

Auf thesimexchange gibt es einen Umfangreichen Artikel, der sich mit den geschätzen Hard- und Softwarezahlen für November 2007 in den USA beschäftigt.

Hardware
Code:
Xbox 360	728,000 units
PLAYSTATION 3	410,000 units
Wii		1,060,000 units
Nintendo DS	1,300,000 units
PSP		468,000 units


Hardware Sales
Continuing the trend over the last 6 months, the Wii is expected top the console charts with 1,060,000 units according to the trading on the prediction market. The Xbox 360, a close second, is forecast to sell 728,000 units, while at a distant third, again, is the PS3 at 410,000 units. On the portable side, the trend persists with the Nintendo DS selling 1,300,000 units and the PSP selling 468,000 units, according to the prediction market.

Consistently a distant third, the PS3 is beginning to close the gap with its closest rival, as the Xbox 360 is only expected to out sell the PS3 1.8-to-1 in November compared in to 3-to-1 in October. The prediction market upgraded the PS3 forecast after the initial reception of the new 40GB PS3 model and recent press releases indicating a strong Thanksgiving weekend.

Despite increasing PS3 sales, we do not expect any significant shift in PS3 market share in Sony’s favor until mid 2008. A shift will likely be the result of continued hardware price cuts and the release of several AAA titles such as Metal Gear Solid 4 and Grand Theft Auto IV—both of which is expected to be released near the half-way point of 2008. The PS3 is expected to gain market share as the prediction market is still expecting a close race in global lifetime sales with current expectations of 58 million units and 54 million units for the Xbox 360 and the PS3, respectively.

Despite increasing PS3 sales, we do not expect any significant shift in PS3 market share in Sony’s favor until mid 2008. A shift will likely be the result of continued hardware price cuts and the release of several AAA titles such as Metal Gear Solid 4 and Grand Theft Auto IV—both of which is expected to be released near the half-way point of 2008. The PS3 is expected to gain market share as the prediction market is still expecting a close race in global lifetime sales with current expectations of 58 million units and 54 million units for the Xbox 360 and the PS3, respectively.


Software
Code:
Assassin's Creed (PS3)		272,000 units
Call of Duty 4 (Xbox 360)	833,000 units
Crysis (PC)			66,000 units
Manhunt 2 (Wii)			46,000 units
Mario & Sonic at the…(Wii)	242,000 units
Mass Effect (Xbox 360)		328,000 units
Rock Band (Xbox 360)		152,000 units
Super Mario Galaxy (Wii)	1,270,000 units
Unreal Tournament 3 (PC)	78,000 units


Record Software Sales
The prediction market expects November’s software sales to be $1.15 billion which is a 42% increase over sales last year. These sales were driven by the continued success of Guitar Hero 3, Halo 3, and Zelda: Phantom Hourglass along with newly released titles such as Assassin’s Creed, Call of Duty 4, Mass Effect, Need for Speed, Super Mario Galaxy, and WWE Smackdown vs. Raw 2008. The prediction market’s forecast on software sales will be the highest ever seen in the month of November and the first time November sales will break $1 billion.

Not to be outdone, December sales are expected by the prediction market to ring in $2.39 billion, which is a 38% increase year-over-year, another record-breaking month. Combining The NPD Group’s estimates in October, retailers will net over $4.04 billion in software sales this holiday quarter, a 39% increase year-over-year—a record as well.

Although consumer spending has slowed down this quarter with many retailers reporting disappointing results, video games are largely inelastic to consumer income. The market’s forecast for November and December confirms the belief that video games are a safe haven business in slower consumer spending environments.


PC Games – Continued Cannibalization
PC games have long been considered the pioneer in industry gaming, always pushing the envelope in graphics and online play. Unfortunately, this year has seen a slew of highly anticipated first-person shooter titles packed into the back half of the year. This resulted in sales cannibalization as witnessed last month by poor sales of Enemy Territory: Quake Wars due to competition from Half-Life 2, and anticipation for Call of Duty 4, Crysis, and Unreal Tournament 3.

A similar phenomenon is occurring in November. The prediction market is only expecting 66,000 units and 78,000 units sold for Crysis and Unreal Tournament 3, respectively. The prediction market likely expects Unreal Tournament 3 to outsell Crysis due to Crysis’ high hardware requirements. In terms of PC game sales, superior game play still remains the strongest lure to consumers; consequently, high powered graphics play an adverse role on PC games sales. Counter-Strike, Everquest, World of Warcraft, and the recent Half-Life 2: Orange Box are examples of this decades biggest PC titles which, achieved worldwide success due to their compelling game play and low hardware requirements.

Conversely, Crysis was more popular among web users as it achieved a higher “average daily gamers” metrics in November on IGN GamerMetrics*: 24,588 to Unreal Tournament 3’s 17,633. Although gamers enjoyed viewing the videos and screenshots Crysis had to offer, the prediction market’s projections suggest that few had the hardware power to purchase Crysis. For reference, the game with the highest “average daily gamers” metric on IGN GamerMetrics for November was Mass Effect with an average of over 64,000 daily visits.


Assassin's Creed – The woes of a new Intellectual Property
The prediction market has been expecting Ubisoft's Assassins Creed to be one of the highest anticipated titles of the year. A month before the game’s release, the prediction market expected the PS3 version of Assassin's Creed to sell in the 200,000 unit range. These relatively low expectations for such a highly anticipated title were likely due to concerns with the game’s quality as critics and bloggers released mixed previews. This trend persisted through the first week of release as reviewers poured mixed reviews to consumers.

Sales expectations began to rise as Ubisoft kicked up its marketing efforts online, in print, and on television, resulting in a large increase in projected sales to the current estimate of 272,00 0 unit for the PS3 version. These projections are reinforced by data available from GameTrailers.com*, which tracks “Media Views” a metric for the number of visitors that view a Publisher-produced or GameTrailers-produced video.

Between November 11, 2007 and December 2, 2007, Assassin’s Creed received 3,029,950 Media Views—the highest score for any game during that time period. Just for comparison, the second ranked title was Mass Effect at only 1,490,606 Media Views.

Despite mixed reviews, Assassin’s Creed was able to penetrate the mainstream market by delivering an effective but costly marketing campaign. This is common as large marketing budgets are often needed to jump-start new properties as brand awareness and market credibility are low. This is often risky for publishers as they bear all the risk by sinking funds into a marketing budget for an un-established title. This is why publishers prefer sequels and recycled yearly titles as marketing an established game have fewer costs.


Rock Band – Too many hands in the cookie jar
Rock Band is a great example of what can go wrong when too many people are involved in marketing a product. The poor execution and communication has made this the most volatile NPD Future in November. Originally, the prediction market expected Rock Band to sell over 200,000 units in November, but that forecast quickly dropped to 145,00 units as news broke that a $169 bundle would be the only version available for 2007. Days later, Harmonix reversed Electronic Arts’ statement and announced that an unbundled version will be available in 2007. This reversal lead to an upgraded forecast by the prediction market.

Price swings continued as Electronic Arts announced Rock Band would be in short supply, a tactic often used by hardware manufacturers to pump up demand. The market than slowly cut forecasts after the game’s release as bloggers commented that not only was retail supply plentiful, but consumers were having problems with third-party guitars. The current projection for November is 152,000 units for the Xbox 360.

Prediction markets are most commonly used as a tool for forecasting, but they can also enable us to track the public’s perception of a game’s business strategies in terms of marketing, advertising, and public relations. Rock Band is an example of what can happen when three different companies (Harmonix, MTV, and Electronic Arts) attempt to simultaneously market the same product.


Manhunt 2 – Can the Wii Handle “M” and Can American Publishers Succeed
American publishers and Nintendo have had a bumpy relationship over the last few years as American publishers have continued to fail to gain any traction on Nintendo’s consoles. This was prevalent on the legacy system Nintendo Gamecube, but was never considered a serious issue by investors as the Gamecube’s market share was not significant. This generation, Nintendo has turned the tides as it now dominates both the home console and the handheld market.

The increasing significance of Nintendo platforms is a growing concern as American publishers have had little success on the Nintendo Wii in 2007; the exception to that rule would be Activision’s Guitar Hero III. Manhunt 2 for the Wii could serve as a significant example for the future success of not only “M” rated games on the Wii but how well American publishers are taking advantage of the Wii’s vast consumer base.

Originally, the prediction market expected Manhunt 2 sales to surpass 120,000 units, but as the release date for the game approached, the prediction market began pricing in Manhunt 2’s quality pitfalls. the game’s currently expected sales of 46,000 units for November is far below the market’s original expectation. The problems with the Manhunt 2 appear to be specific to the title and not the Wii market and so it should not be considered as any type of barometer for how an M-rated game can succeed on the Nintendo Wii. It has been said in the past that Wii consumers prefer originality over conformity, innovation over similarity, and more importantly, titles that are just simply fun to play. Manhunt 2 is innovative and its control scheme keeps it original; however, it just lacks one crucial element—it’s not fun.

ZUm Artikeln mit Bildern
 
Top 40UK-Charts

UK-Charts für die Woche vom 02.12 bis 8.12

TW Title Format Label Publisher
2 1 [WII] MARIO & SONIC AT THE OLYMPIC GAMES SEGA SEGA
1 2 [NDS] DR KAWASHIMA'S BRAIN TRAINING NINTENDO NINTENDO
6 3 [360] CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE ACTIVISION ACTIVISION
27 4 [WII] MARIO PARTY 8 NINTENDO NINTENDO
3 5 [NDS] MORE BRAIN TRAINING FROM DR KAWASHIMA NINTENDO NINTENDO
4 6 [360] ASSASSIN'S CREED XB360 UBISOFT UBISOFT
7 7 [PS2] NEED FOR SPEED: PROSTREET EA GAMES ELECTRONIC ARTS
5 8 [WII] SUPER MARIO GALAXY NINTENDO NINTENDO
9 9 [PS2] HIGH SCHOOL MUSICAL: SING IT! DISNEY INTERACTIVE STUDIOS DISNEY INTERACTIVE STUDIOS
10 10 [PS2] THE SIMPSONS GAME EA GAMES ELECTRONIC ARTS
12 11 [NDS] COOKING MAMA 505 GAMES 505 GAMES
8 12 [WII] BIG BRAIN ACADEMY: WII DEGREE NINTENDO NINTENDO
18 13 [PS2] FIFA 08 EA SPORTS ELECTRONIC ARTS
19 14 [NDS] SIGHT TRAINING NINTENDO NINTENDO
23 15 [PS3] CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE ACTIVISION ACTIVISION
22 16 [NDS] NEW SUPER MARIO BROS. NINTENDO NINTENDO
11 17 [360] NEED FOR SPEED: PROSTREET EA GAMES ELECTRONIC ARTS
14 18 [NDS] THE SIMPSONS GAME EA GAMES ELECTRONIC ARTS
15 19 [360] HALO 3 MICROSOFT MICROSOFT
- 20 [WII] RAYMAN RAVING RABBIDS 2 UBISOFT UBISOFT
38 21 [360] FORZA MOTORSPORT 2 MICROSOFT MICROSOFT
- 22 [WII] LINK'S CROSSBOW TRAINING NINTENDO NINTENDO
- 23 [PS3] UNCHARTED: DRAKE'S FORTUNE SONY COMPUTER ENT. SONY COMPUTER ENT.
- 24 [360] VIVA PIÑATA MICROSOFT MICROSOFT
20 25 [PS3] NEED FOR SPEED: PROSTREET EA GAMES ELECTRONIC ARTS
25 26 [PS2] PRO EVOLUTION SOCCER 2008 KONAMI KONAMI
21 27 [360] **** & *****: DEAD MEN EIDOS EIDOS
17 28 [PS2] WWE SMACKDOWN VS RAW 2008 THQ THQ
- 29 [PS3] FIFA 08 EA SPORTS ELECTRONIC ARTS
34 30 [NDS] BIG BRAIN ACADEMY NINTENDO NINTENDO
40 31 [PSP] FIFA 08 EA SPORTS ELECTRONIC ARTS
30 32 [WII] RESIDENT EVIL: THE UMBRELLA CHRONICLES CAPCOM NINTENDO
- 33 [360] PRO EVOLUTION SOCCER 2008 KONAMI KONAMI
13 34 [PS3] ASSASSIN'S CREED UBISOFT UBISOFT
39 35 [360] FIFA 08 EA SPORTS ELECTRONIC ARTS
- 36 [WII] THE GOLDEN COMPASS SEGA SEGA
24 37 [NDS] DEAL OR NO DEAL MINDSCAPE KOCH MEDIA
16 38 [360] MASS EFFECT MICROSOFT MICROSOFT
33 39 [NDS] 42 ALL-TIME CLASSICS NINTENDO NINTENDO
31 40 [360] GUITAR HERO III: LEGENDS OF ROCK REDOCTANE ACTIVISION

360: 11
NDS: 9
WII: 8
PS2: 6
PS3: 5
PSP: 1

NeoGaf / http://www.charttrack.co.uk/index.jsp?c=p/software/uk/latest/index_test.jsp&ct=110032

Mario & Sonic at the Olympic Games’ wins a dramatic sprint to the line this week, gaining 6 places to reach No1 and beating the Christmas No1 favourite EA’s ‘Need for Speed: ProStreet’ in a photo finish with only 330 sales separating the two.

The Sega published Wii-exclusive title claims a personal best weekly sales figure, up 39% on last week, making it far and away the best performing Wii game over any 7-day period. Sega’s All Formats gold medal win can be seen as ‘wind assisted’ due to it being a major part of several Wii retailer bundles. It is the first Sonic No1 since ‘Sonic Mega Collection Plus’ in week 5 2005 and the first Mario No1 since ‘Super Mario Sunshine’ on Gamecube in week 40 2002. The All Formats Top 5 is very competitive this week with just 8,000 units separating ‘Mario and Sonic’ at No1 and ‘FIFA 08’ at No5. Activision’s ‘Call of Duty 4: Modern Warfare’ proves that it’s not just Wii games that are enjoying the Christmas run-in, up from No5 to No3, boosted by a 45% increase in sales of the Xbox 360 version (No1 in the Xbox 360 and PC Charts). EA maintain 3 games in the All Formats Top 5 despite ‘The Simpsons Game’ dropping one place to No4 while ‘FIFA 08’ also falls one place to No5 even though its sales are up 18%.

‘Sonic & Mario’ is not the only game to benefit from retailer bundles as ‘Mario Party 8’ makes it two Mario games in the Top 10 (four in the Top 40), climbing from No27 to No10 and Sega’s ‘The Golden Compass’ enters the All Formats Top 40 for the first time since its release 2 weeks ago, sales up 220% thanks not only to bundling but also the release of the film in cinemas. The effect of Wii hardware bundling can be seen further down the chart as Ubisoft’s ‘Rayman’s Raving Rabbids 2’ enters the Top 40 for the first time at No24, while EA’s ‘The Sims 2: Pets’ re-enters at No32. Three new games make this week’s All Formats Top 40 : ‘Link’s Crossbow Training’ which comes bundled with the Wii Zapper gun accessory at No27 followed by Sony’s new PS3 IP ‘Uncharted: Drake’s Fortune’ at No28 and the first Pokemon game on Wii ‘Pokemon Battle Revolution’ scraping in at No40.

Drake hat ja nen super Einstieg auf Platz 23, Mass Effect geht unter und für Crysis war es das wohl auch. Schon die 2. Woche nicht mehr in den Top40.
 
AW: Top 40UK-Charts

Nali_WarCow am 10.12.2007 21:50 schrieb:
Drake hat ja nen super Einstieg auf Platz 23,

Erschien aber auch erst am 7.12. ;)
(wie z.B. auch Link's CT, welches ja ähnlich platziert ist)


@Hardwarezahlen: in den USA scheint die PS3 wirklich nur schwer Fuß zu fassen, die Preissenkung gab es ja schon Mitte Oktober, trotzdem liegt die PS3 im November deutlich unter den 360-Zahlen (und Wii ist krank :B ).
Mal sehen ob UT3 (erschien heute/morgen) etwas daran ändern kann, sollte ja eher den US-Hardcore-Geschmack treffen :>
@US-Softwarezahlen: Wieso sind AC, CoD4 etc. jeweils nur für ein System gelistet?


Der ausbleibende Massenerfolg von ME kommt imo nicht ganz unerwartet, ich meine die quasi-Vorgänger Kotor sind ja auch keine absoluten Topseller und die haben sogar noch den Star Wars Bonus.
Ist vielleicht auch etwas schwierig, wenn ein relativ großer Teil der 360-Besitzer eben Rennspiele und Shooter erwartet/bevorzugt.
Vielleicht kommen ja die Nachfolger wegen EA dann auf 360/PC/PS3 und erschließen insgesamt eine größere Zielgruppe.
Edit: 1mio hat sich nun Mass Effect in 3 Wochen weltweit verkauft, liegt also vielleicht nur an den Briten ^^

Wäre nun interessant, wie dann Lost Odyssey einschlägt.
Wobei da nun wie bei BD erstmal negatives zu hören ist:
http://uk.xbox360.ign.com/articles/840/840035p1.html
Eventuell erwartet man auch zu viel von Sakaguchi (hat damals FF "erfunden" und war zumindest bei den ersten Teilen auch wirklich als Director und nicht nur Producer tätig)


Wieso erscheint eigentlich Mario&Sonic jetzt und nicht öhm.. zur Olympiade 2008? :B Und wieso verkauft es sich scheinbar (man sieht ja nur die Platzierungen) in UK besser als damals SMG?!
 
Mass Effect verkauft sich gut

Weniger als drei Wochen hat es gedauert, bis Microsoft heute stolz verkünden durfte, dass Mass Effect bereits über 1 Million mal über die Ladentheke ging.

Das Spiel verkauft sich also wie warme Semmeln und das dürfte den vielen Reviews zu verdanken sein, die den Titel mit wenigen Ausnahmen in den Himmel gelobt haben. Denn am Namen dürfte es wahrlich nicht liegen.

looki
 
AW: Top 40UK-Charts

Solidus_Dave am 10.12.2007 22:38 schrieb:
Der ausbleibende Massenerfolg von ME kommt imo nicht ganz unerwartet, ich meine die quasi-Vorgänger Kotor sind ja auch keine absoluten Topseller und die haben sogar noch den Star Wars Bonus.
Ist vielleicht auch etwas schwierig, wenn ein relativ großer Teil der 360-Besitzer eben Rennspiele und Shooter erwartet/bevorzugt.
Vielleicht kommen ja die Nachfolger wegen EA dann auf 360/PC/PS3 und erschließen insgesamt eine größere Zielgruppe.
Edit: 1mio hat sich nun Mass Effect in 3 Wochen weltweit verkauft, liegt also vielleicht nur an den Briten ^^
http://www.videogameszone.de/?article_id=624638&mag=200
Ist ehr der Gegenteil der Fall ;)
 
Zurück