Hellraiser-Pinhead am 03.11.2004 09:37 schrieb:
so... hier die Liste mit den Änderungen/Verbesserungen welche der Patch enthalten soll.
Danke für's Raussuchen.
Hellraiser-Pinhead am 03.11.2004 09:37 schrieb:
Maps. Depending on the layout of your park, peeps may not know your rides are there. By selling maps you can make all those peeps who buy maps aware of all the rides in the park. Otherwise, as in a real park, peeps will only know about the rides in their immediate vicinity.
Das ist ja eine richtige Verbesserung des Gameplays.
Eine interessante Neuerung - und eine zusätzliche Geldeinnahmequelle.
Hellraiser-Pinhead am 03.11.2004 09:37 schrieb:
Update #1 changes the behavior of block brakes so that in the case of a clear track ahead the brakes section just slows down the train to the specified speed and lets it continue.
In der Demo wurde bei Blockbremsen der Wagen einfach brutal heruntergebremst auf 0 km/h, oder? Habe den Sinn eh nicht so ganz verstanden - außerdem sind Achterbahn-Bremsen was für Weicheier.
Hellraiser-Pinhead am 03.11.2004 09:37 schrieb:
Update #1 adds Powered launch modes to many types of coaster.
Sehr gut, vor allem, da man in der neuesten Demo (v 1.2 bzw deutsche Demo) die Kettengeschwindigkeit nur noch auf vernünftige Werte setzen kann und nicht auf 70 km/h.
Hellraiser-Pinhead am 03.11.2004 09:37 schrieb:
Update #1 contains code which improves flickering lights behaviour when cars stops at stations (for example, chairlift and go-karts), whereby stations now have their own light and when a car enters its own lights are switched off.
Ebenfalls eine sinnvolle Neuerung, vor allem, da man die Stationen nachts eben gar nicht gut sehen konnte.
Hellraiser-Pinhead am 03.11.2004 09:37 schrieb:
In Update #1, Tracked rides’ maximum heights have been increased by 50%, Coasters’ maximum heights have been increased by 20% (except Air Powered, Reverse Freefall, and Strata Coaster). In addition, a cheat is present in both the retail game and Update #1, whereby renaming any peep John Wardley removes all height restrictions.
Ich sehe schon einen großen „John Wardley“-Park vor meinem geistigen Auge entstehen.
Wie hoch ist denn das Baulimit?
Hellraiser-Pinhead am 03.11.2004 09:37 schrieb:
In the retail game the gentle rides had to have a low price set to get peeps on the rides, making it difficult to make a significant profit. In Update #1 these rides have been made more attractive to peeps so that they are more likely to generate good profits.
Sehr gut.
Was ist denn ein niedriger Preis? 1 Euro wie in der Standardeinstellung?
Hellraiser-Pinhead am 03.11.2004 09:37 schrieb:
Update #1 contains code which increases the amount of time before peeps start complaining about queue times.
Das ist alles so vage geschrieben. Ab wann sind sie denn genervt? Im Demo-Level hatte man ja eh nicht genügend Zeit, um tausend Leute in den Park zu zerren, damit wirklich Schlangen vor den Fahrgeschäften entstehen.
Hellraiser-Pinhead am 03.11.2004 09:37 schrieb:
In the retail game, water rides have the sound effects for a steel coaster, with no water sounds. This was an oversight that slipped through testing, and has been fixed in Update #1.
*lol* Aber Wasser kann auch hart wie Stahl sein.
Lustiger Bug, muss ich mir unbedingt vor der Patch-Installation noch anhören.
Fazit: Sinnvolle, teils spielspaßfördernde Elemente im Patch.
Nur warum im Patch und nicht gleich in der Vollversion? *leicht-verärgert*