gib mir doch mal links, die belegen, dass sony Produzent, Publisher oder sonst was der n-sane trilogy ist. dass viscarious an naughty dog herangetreten ist, hat den grund, da die originalsources, die halt auch nicht bei activision vorliegen (die originalen spiele wurden von universal interactive produziert) gespeichert sind. diese wollten sie, um die remasters so originalgetreu wie möglich zu machen. wie du aber daraus schließt, dass sony rechteinhaber, Publisher und was auch sonst noch alles sein soll, ist mir schleierhaft. es scheint, als wäre ich nicht der einzige, dem's so geht.
es kann schon sein, dass das herausgeben der verbleibenen originaldaten mitbestandteil der zeitexklusivität war, tut aber bei der gehaltenen Diskussion nichts zur Sache.
„A portfolio director from PlayStation has confirmed (tweet removed unfortunately) that
Sony was the one who suggested and pushed Activision into asking Vicarious Visions for the Remaster*, due to demands from fans like us since 2013/2014 regarding why Crash is still with Activision and why are they silent about it.
*However,
Sony as a publisher and partner is not involved in actual game development of the remake in anyway, we will get more confirmation later on.“
...
„In summary, we can conclude the following:
Sony is involved in the project (though not its development) with Activision due to fan demand since 2013, and backlash against Activision for being a tad silent about the matter
The Remastered Trilogy is a full-on remake, confirmed by multiple sources, directly from Sony’s portfolio manager and Nerd Leaks and BruceLeeRoy, who have been very helpful with us going forward with Crash’s new era
We could see the gameplay for Remastered fully at PlayStation Experience 2016 (on December), though we might get to see some things about the Remastered earlier than that...“
https://crashynews.wordpress.com/20...ed-with-activision-on-remastered-well-partly/
„Vicarious Visions' reverence and love for Crash's legacy has built an encapsulation of its roots. It's impossible to separate the N. Sane Trilogy from its history, of course, but the team has nonetheless created something that in many ways feels new.
Reviews have been largely positive, with the major sticking point being the unforgiving "retro gameplay," but to the team, perhaps the most important assessment came during the game's development.
"Sony periodically gave Naughty Dog a look at it," said Ruepp. "The feedback we got was great -- 'Looking good!' 'Two thumbs up!' It was nice to get the vote of confidence from them."“
https://www.engadget.com/2017/07/03/crash-bandicoot-n-sane-trilogy-remake/
„Sony Computer Entertainment has left its fans in a state of awe after the conclusion of the first day of the 2016 PlayStation Experience Convention. This is due to the fact that
Sony Computer Entertainment has finally announced that they are going to be releasing a remastered edition of one of the most iconic gaming franchises, Crash Bandicoot, with the help of Activision....From what we can tell from the Crash Bandicoot announcement trailer,
Sony and Activision are getting ready to release possibly the greatest game remastering to date.“
https://www.theodysseyonline.com/sony-finally-announces-crash-bandicoot-snae-trilogy
sony hat aber die rechte auf ratchet & clank. somit wird es auch ein sony-titel bleiben, auch wenn es von, blöd gesagt, nintendo entwickelt werden würde ....
Komm bitte nicht von Arschbacken auf Kuchen backen. Dies bezog sich null auf die Crash Bandicoot Sache. Du redest an meinem Statement völlig vorbei. Ja, Sony hat die Rechte an Ratchet & Clank und auch an Spiderman. Aber es ging darum, wie Exclusives entstehen können, nämlich dass ein Konzern wie MS, Nintendo oder Sony eine Third Party beauftragen kann ihre Idee umzusetzen. Und nicht dass sie eine bereits existierende Idee/Entwicklung aufkaufen.
So wie Sony auf From Software zuging und sie beauftragte ein Spiel für ihre Konsole exklusiv zu entwickeln... und daraus wurde Bloodborne.
„In mehreren Interviews erklärt Hidetaka Miyazaki von From Software, dass sich
Sony Computer Entertainment bereits im Jahre 2012 an ihn gewandt hatte und über ein PlayStation-4-exklusives Spiel Gespräche führen wollte. Die Möglichkeit, die leistungsfähige Hardware der Spielkonsole nutzen zu können, führte dazu, dass Bloodborne parallel zur Entwicklung des Spiels Dark Souls 2 entstand“
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Bloodborne
Sony hat’s bestellt, Sony hat‘s bezahlt, ergo ist es ein waschechtes Exclusive, und nicht ein „zum Zwecke der Plattform-Exklusivität
aufgekauftes“ Third-Party-Produkt.