Was glaubst du warum Ubisoft so am Rad dreht mit ihrem Kopierschutz? Ach ja - das neue Prince of Persia ist schon geknackt worden. ^^ Erstaunlich vor allem bei der Menge an Infos die vom Server erfragt werden.
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SKIDROW - A little statement about the work involved:
To clear the minds of the individuals who think: "Game x was
done fast and this one taking ages" etc. The way the Ubisoft
DRM works, makes it so that every game is like a brand new
challenge. What it does do, is offload certain parts of the
game to a server, game then requests those things at runtime.
These parts can be anything that the developer wants. In the
case with Prince of Persia: The Forgotten Sands, those things
were:
- Levers logic
- Door timing
- Upgrades
- Abilities
- XP & Levels
- Area codes
Every time you step on a button "in game", it sends a request
to server asking what to do. Server then sends the door code
to open, including how much time it stays open. Levers work
similarly, every time you press the "TAB" button to display
skills, game asks again server: "What skills do player have",
and so on and on.
All that stuff takes a lot of time to implement right and we
do implement it like the original do.
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Aber das Problem wird es nicht nur in DE geben - ich denke es liegt eher dran das der Konsolenmarkt in DE noch nicht SO dominant ist, wir haben immer noch viele PC Spieler usw. - Mal davon ab ist Lego HP wirklich unterhaltsam, ich habs bei dem Sohn vom Nachbarn angespielt. Ist eben charmant umgesetzt und macht auch zu 2 wirklich Spaß ^^