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Civilization 6: Rise and Fall im Test - Klasse Erweiterung mit alten Problemen

Matthias Dammes

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Zum Artikel: Civilization 6: Rise and Fall im Test - Klasse Erweiterung mit alten Problemen
 
Zur Info für die, denen noch Teile von Civ 6 fehlen :

Green Man Gaming hat zZ Rabatt-Aktionen für die Civ-Serie.
Mit dem Code FEB20 bekommt man dort zusätzlich 20% Rabatt.

Civ 6 : (50% ) 30 Euro
Civ 6 Deluxe (50% ) 40 Euro
DLCs 1-6 mit 25% im Angebot (falls man nicht die Deluxe Edition hat.)
R&F : 30 Euro

Mit dem 20% Rabatt-Code kommen z.B. die DLCs 1-6 so auf zusammen 40% Rabatt, R&F auf 20%.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich hätte mir noch Österreich oder Preusen als Spielbare Fraktion Gewünscht!
 
Das mit den Zeitaltern ist, am Anfang, schön und gut, aber, ich spiele gerade mit nem Kumpel und sind schon lange im Endgame. Dumm, dass da die Zeitalter nicht mehr wechseln. Mein Kumpel hängt im dunklen Zeitalter fest (weil er das letzte nicht auf normal geschafft hat). Er kann zwar schön Zeitalterpunkte sammeln, aber es kommt nix mehr.
Entweder ein Bug oder total Dämlich...
 
Ein Fest für mich als friedlichen Herrscher.
Ich würde da doch eher den anderen Weg benennen. Ein Fest ist es für den Spieler der das effizienteste Heer unter seiner Kontrolle hat. ;)
Ich habe wirklich noch nie schneller und effektiver eine gesamte Fraktion aus den Angeln heben und in den Ruin treiben können. Mit dem Loyalitätssystem werden andere Zivilisationen schwer geschädigt sobald man die größten Zentren oder gar die Hauptstadt bekämpft und ins eigene Reich aufgenommen hat.
Das ist ein sehr belohnendes System und motiviert, die Gegenspieler zerfallen zu sehen. :-D
 
Zur Info :
- Auf Steam gibt es einen großen 2K-Publisher-Sale übers Wochenende (bis 12.3.), der Civ6 und Civ6-Deluxe (je 60% ) und Civ6-R&F (10% ) einschließt. Die kleinen DLCs sind wie üblich nicht im Angebot, dafür ist der Preis der Deluxe-Version nun günstiger als die Summe der Preise der kleinen DLCs. (R&F zählt als Expansion.)
- Gestern gab es außerdem den März-Patch für Civ6/R&F :
Steam Community :: Group Announcements :: Sid Meier's Civilization VI

GENERAL UPDATES
Added a new historic moment for being the second or later Civilization to discover a Natural Wonder, + 1 Era Score.
Clarified Amundsen-Scott Research Station bonus in the text.
Made the Water Park cheaper to be consistent with the Aerodrome.
Reworked the way that warmongering is handled between declaration of war capturing cities, and razing cities.
Unit experience gained from fighting Free Cities and Free City units is now capped at +1 after obtaining the unit’s first promotion.
Removed the Flirtatious and Curmudgeon agendas.
Ranged units garrisoned in a city are now always considered to be in an elevated position if the city has walls or urban defenses.
Updated Korean Palace art.
Fixed situations where players could have Shared Visibility while at war.
Fixed an issue where Observation Balloons were incorrectly granting the Drone unit's combat strength buff.
Fixed an issue where the Stadium effects did not match the text.
Stadium: +2 Tourism for cities with at least 10 population. +5 tourism to cities with at least 20 population. +2 Entertainment amenities for all cities within 6 tiles. (Now only applies to Stadium and not districts.)
Increased defenses of early era city states to discourage easy conquest by AI and players.

BALANCE CHANGES
Allow the 3 land tiles next to Polder to include Hills.
Added Loyalty per turn to Emergency target cities so that Emergencies will no longer end in the member’s favor without them doing anything.
Added the Entertainment Complex building effects.
Arena: +1 Culture. +1 Tourism once Conservation is unlocked. +1 Entertainment amenity for this city
Zoo: +1 Science to all Rainforest and Marsh tiles in this city. +1 Entertainment amenity for all cities within 6 tiles.
Stadium: +2 Tourism for cities with at least 10 population. +5 tourism to cities with at least 20 population. +2 Entertainment amenities for all cities within 6 tiles.
Made building National Parks much more important to leaders with the Environmentalist and Exploitative agendas.
Military Alliances now provide a bonus against city states.
Macedon no longer receives boosts for conquering a Free City.
Have Twilight Valor apply to Naval Melee units.
Neutralize Governor turn duration has been adjusted for game speed.
Gain Sources turn duration has been adjusted for game speed.

AI UPDATES
Added some improvements in sorting great works into collections.
Improved AI progress through tech and civic tree.
Garrisoned ranged units are much less likely to leave City Centers and Encampments.
UI UPDATES
Historic Moments are now accessible from the End Game Results screen.
Made sure we displayed the right city details for cities being ceded.
City States no longer display "At War" tooltip if we aren't at war.
Former capitals are now properly differentiated from captured capitals.
City Banner polish and bug fixes.
Our Leader diplomacy screen now uses the longer, more detailed descriptions for unique units, buildings, etc.
The diplomacy deal edit box will now fit up to 5 items to fit all 5 Alliance types.
Zero out points per turn if we're not in an alliance and updated the tooltip to inform the player they need an alliance to gain points.
Diplomacy portraits in the HUD now indicate alliance type.
Governor promotion buttons will now use the disabled state properly for promotions we don't have the pre-requisites to earn.
The religion lens banner fly out will no longer display redundant icons for the first religion when it's about to convert or be tagged as predominate when it's still converting.
Resolved terrain tooltips displaying over selection panels in certain situations.
Added tooltips for a variety of loyalty UI.
Adding alliance icons to tech tree nodes so players know what their Level 3 Research Alliance members are researching.
Movement paths are now shown on the religion lens.
Revised Raze City tooltip text for accuracy.
Emphasized several notification icons indicating negative game events
Clarified Era score and Age threshold UI while in the last era of the game.
Added Research Alliance indicator to Research Chooser.
Added a scroll panel to operative list on the Espionage overview.

BUG FIXES
Fixed an issue preventing water Natural Wonders from appearing on Huge maps.
Fixed a bug that was causing embarked units to use their embarked strength instead of their unit strength when conducting an amphibious attack.
‘Amphibious’ unit promotion is now correctly removing the attack penalty in an amphibious attack.
Fixed a bug causing incorrect unit maintenance costs to be incurred.
Fixed a bug with the Pax Brittania unique ability that was granting a free melee unit when England obtained a city other than through settling.
Fixed a bug causing the player to be charged an incorrect amount when purchasing a District with Gold.
Fixed a bug causing units set to ‘Alert’ to be changed to ‘Fortified’, preventing them from waking up when enemies are near.
Historic Moment for recapturing a city you originally founded can now only trigger once per plot location, to prevent an exploit where it could be farmed for era score.
Fixed the Holy Righteous Queen achievement and the Metroplex achievement to have proper unlock requirements.
Preserve proper number of government slots after liberating a city with a Wonder that provides slots.
Fixed the Space Port, it was being counted as a specialty district.
Fixed Matterhorn and Zhangye Danxia spawning surrounded by mountains.
Allowed the Advanced Seminar in Astrophysics achievement to work in more permutations of district placement.
Made sure a second work of art from the same artists provides some culture/tourism in the Apadana.
Ensured that city state suzerain bonuses are applied properly after you capture a city.
Fixed Kilwa Kisiwani bonus to production in other cities when you get another suzerain of that type.
 
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