Bonkic
Großmeister/in der Spiele
- Mitglied seit
- 06.09.2002
- Beiträge
- 37.657
- Reaktionspunkte
- 8.565
der titel wie auch alle weiteren zitate stammen aus einem artikel von joindota.com, also einer webseite, die valve bzw dota 2 zumindest prinzipiell nicht feindlich gesinnt ist. was der autor von einem studiobesuch erzählt, ist teilweise nicht wirklich neu: flache bzw nicht vorhandene hirearchien, jeder macht im großen und ganzen nur das, was er will. dennoch ist der einblick in den "arbeits-" alltag bei valve für den ein oder anderen vielleicht ganz interessant.
ein paar auszüge:
es ist demnach wohl nicht ganz falsch zu behaupten, dass der erfolg von steam valve faul und ignorant gemacht hat. das ist einerseits zwar sogar sympathisch, weil man dort auf nichts und niemanden hört, nur sein eigenes ding durchzieht. auf der anderen seite ist das natürlich die ursache, weshalb es kein half-life 3, kein portal 3, kein l4d 3 und schon gleich gar keine wirklich spektakuläre neuentwicklung mehr gibt - und das seit jahren. und auch die potentiellen cashcows neueren datums starten nicht wirklich durch: artifact ist schon tot und auch dota underlords scheint keineswegs den weg von dota 2 oder csgo einzuschlagen, was die spielerzahlen angeht. es muss offenbar nicht immer ein böser publisher sein, der einen talentierten entwickler (vgl bioware etc) in die belanglosigkeit führt. valve scheint das, trotz quasi nicht endlicher ressourcen, ganz alleine und in eigenregie zu schaffen.
ein paar auszüge:
I came to Valve to find out one thing: How is the company run? How is one of the most profitable video game companies on Earth so terrible at delivering products on time? And why is it they can never seem to properly communicate with their fans?
"This is the Steam cabal," Catalyst says; every working team of employees is known internally as a cabal—the connotation giving the labyrinthine hallways of the office a somewhat cultish feel. "For everything Valve releases there is a cabal." "The upkeep of Steam rests on the shoulders of ten people?" I think to myself. "What happens if maintaining one of the world's biggest software distribution platforms no longer 'interests' them?"
I finally ask Catalyst the most pointed question: "Why does it take Valve so long to respond to fans?" - "A lot of the time I find out about what Valve is doing through the internet," Catalyst says with a small laugh. Their meaning is that, at Valve, the discrete cabals do not communicate with one another. If a product is released, there is no internal memo or message between colleagues announcing the launch. So, for example, when Underlords was released, the only people who knew about it were the people working directly on Underlords. Everyone else found out at the same time as the consumers. In other words, if employees do not know what their own colleagues are doing, then they certainly do not know how the fans feel.
When I brought up Valve time and asked whether there was any pressure on Valve to launch games and features on time, the response was curt: "No." Valve does not mind blowing by release windows to better the quality of their projects. This, as an isolated idea, is one I think very few would argue with; however, when coupled with the fact that no one at Valve communciates with consumers, it becomes a deeply frustrating notion.
This is the reason why Valve is notorious for bad communication. It is no one's job to listen to the fans or consider their opinion precisely because there are no managers. This is also the crux of why Valve releases so few original games (the last one being Half-Life 2 back in 2004) and why, instead, they only produce games that are essentially upgraded mods.
With no core ideal at the heart of Valve aside from the incredibly ambivalent notion of "bringing value to the product", there is no firm guide for Valve and its employees to act in any way aside for what they happen to find fanciful. Again, invention versus investment: when any party sells a product, there are certain expectations about performance and administration. Valve clearly does not see it this way, or—worse—they are ignorant about their responsibility as game inventors exactly because they are fundamentally no longer game inventors.
Valve's laissez-faire philosophy has resulted in a company with no unifying vision or concrete purpose at its core; it is a company with no direction.
es ist demnach wohl nicht ganz falsch zu behaupten, dass der erfolg von steam valve faul und ignorant gemacht hat. das ist einerseits zwar sogar sympathisch, weil man dort auf nichts und niemanden hört, nur sein eigenes ding durchzieht. auf der anderen seite ist das natürlich die ursache, weshalb es kein half-life 3, kein portal 3, kein l4d 3 und schon gleich gar keine wirklich spektakuläre neuentwicklung mehr gibt - und das seit jahren. und auch die potentiellen cashcows neueren datums starten nicht wirklich durch: artifact ist schon tot und auch dota underlords scheint keineswegs den weg von dota 2 oder csgo einzuschlagen, was die spielerzahlen angeht. es muss offenbar nicht immer ein böser publisher sein, der einen talentierten entwickler (vgl bioware etc) in die belanglosigkeit führt. valve scheint das, trotz quasi nicht endlicher ressourcen, ganz alleine und in eigenregie zu schaffen.