N
Nickinator
Gast
Hallo Forenleser!
Ich dachte mir vielleicht interessiert euch was mir bisher mit der Microsoft Habu passiert ist.
Hier die E-Mail die ich auf razersupport.com im onlineformular an razer gesandt habe.
"Hello Razersupport,
my problem correlates to the Habu mouse, not to the Copperhead as chosen upside, but there is no Habu selectable (although the manual tells me THIS page for support requests).
First of all: don't tell me "ask microsoft" (in the forums is said you do so) - because they do not even have the mouse in their supportlist - just like you in this formular!?! But in the manual there is your page named so i think you have to help me and not microsoft...
My problems:
1. Why the hell do you (or microsoft) write in the manual, i have to plug the USB cabel first, but give a warning on the cabel to install the software first!? Do you even take a look at your products before throwing them into the shops?
- anyway - i chose software first.
2. The Configuration-Software tells me that it can't find the mouse. And just that single think made me REALLY ANGRY. When you buy (just) a mouse for nearly 60 euro (what i think is a really high price for a mouse) you could really anticipate that it works when you handle everything like its said in the manual, do you? Never thought that there could be problems with (just) a mouse! Configratulations for that!
I installed the Softwaredriver Vers. 2.0 but the problem still exists. The Firmware upgrade stops with no reason directly at the beginning.
I have read lots of threads in forums about this problem - but as it seems the last thing all the people do is bringing the mouse back to the shops.
So what can i do to fix the mouse?
(I've heard about a windows update fixing the problem - if you tell me to install it: i need a direct linc because the update page coerces me to install the "genuine advantage tool" before doing anything else on this page - which i deny for personal reason.)
My system: XP 3000+, Aopen Ak97d-400 vn (nforce3 chipset) - newest drivers installed, ..., windows xp prof. with service pack 2 and the usual security updates installed.
I hope you help me soon, else i will go the way the others did...
(excuse my bad english, i am not a native speaker - but as it seems razer doesnt have a german supportpage!?)"
Das mit der Beschriftung ist jawohl der Hammer, oder? Wie kann man die Kunden nur so verwirren? Auch das, wie in vielen Foren steht, die Kunden vom Razer-Support an Microsoft und geschickt wurden, und umgekehrt, finde ich eine Frechheit. Ich warte noch auf eine Antwort von Razer. Und wieso wird man bei einem in Deutschland gekauften Produkt auf eine englischsprachige Supportpage verwiesen? Auch dass sich die Maus quasi nur eine "Beta-Maus" ist, sodass selbst auf der Razer-page im Downloadbereich steht (circa): "The mouse only works with all functions after installing the new driver and firmware" (und das nach 2 Wochen auf dem Markt) bestätigt doch wie unreif dieses Produkt auf den Markt geschmissen worden ist. Auch klasse finde ich, dass man wohl (wenn man es denn schafft) die Firmware auf die aktuelle Version zu updaten direkt mit dem nächsten Problem zu kämpfen haben soll (laut Forenberichten): Und zwar geht dann automatisch die Mhz-Zahl der Maus auf unabänderliche 125. Aber soweit komme ich ja nichtmal (s.o.).
Ich möchte hiermit alle Leser, vor dieser "Beta-Maus" warnen! Natürlich funktioniert sie bei schätzungsweise 80% aller Käufer einwandfrei. Aber bei den restlichen 20% eben nicht. Somit rate ich euch mit dem Kauf zu warten bis Microsoft, oder eben Razer endlich mit den richtigen Updates rausrücken.
Oder habt ihr schon von dem Problem gehört und wisst eine Lösung?
Ich würde mich jedenfalls freuen, denn sonst bin ich wohl gezwungen, wie anscheinend die anderen mit diesem Problem, in den zahlreichen Hardware-foren die ich durchforstet habe, die Maus beim Händler umzutauschen.
Greetz,
Nickinator
Ich dachte mir vielleicht interessiert euch was mir bisher mit der Microsoft Habu passiert ist.
Hier die E-Mail die ich auf razersupport.com im onlineformular an razer gesandt habe.
"Hello Razersupport,
my problem correlates to the Habu mouse, not to the Copperhead as chosen upside, but there is no Habu selectable (although the manual tells me THIS page for support requests).
First of all: don't tell me "ask microsoft" (in the forums is said you do so) - because they do not even have the mouse in their supportlist - just like you in this formular!?! But in the manual there is your page named so i think you have to help me and not microsoft...
My problems:
1. Why the hell do you (or microsoft) write in the manual, i have to plug the USB cabel first, but give a warning on the cabel to install the software first!? Do you even take a look at your products before throwing them into the shops?
- anyway - i chose software first.
2. The Configuration-Software tells me that it can't find the mouse. And just that single think made me REALLY ANGRY. When you buy (just) a mouse for nearly 60 euro (what i think is a really high price for a mouse) you could really anticipate that it works when you handle everything like its said in the manual, do you? Never thought that there could be problems with (just) a mouse! Configratulations for that!
I installed the Softwaredriver Vers. 2.0 but the problem still exists. The Firmware upgrade stops with no reason directly at the beginning.
I have read lots of threads in forums about this problem - but as it seems the last thing all the people do is bringing the mouse back to the shops.
So what can i do to fix the mouse?
(I've heard about a windows update fixing the problem - if you tell me to install it: i need a direct linc because the update page coerces me to install the "genuine advantage tool" before doing anything else on this page - which i deny for personal reason.)
My system: XP 3000+, Aopen Ak97d-400 vn (nforce3 chipset) - newest drivers installed, ..., windows xp prof. with service pack 2 and the usual security updates installed.
I hope you help me soon, else i will go the way the others did...
(excuse my bad english, i am not a native speaker - but as it seems razer doesnt have a german supportpage!?)"
Das mit der Beschriftung ist jawohl der Hammer, oder? Wie kann man die Kunden nur so verwirren? Auch das, wie in vielen Foren steht, die Kunden vom Razer-Support an Microsoft und geschickt wurden, und umgekehrt, finde ich eine Frechheit. Ich warte noch auf eine Antwort von Razer. Und wieso wird man bei einem in Deutschland gekauften Produkt auf eine englischsprachige Supportpage verwiesen? Auch dass sich die Maus quasi nur eine "Beta-Maus" ist, sodass selbst auf der Razer-page im Downloadbereich steht (circa): "The mouse only works with all functions after installing the new driver and firmware" (und das nach 2 Wochen auf dem Markt) bestätigt doch wie unreif dieses Produkt auf den Markt geschmissen worden ist. Auch klasse finde ich, dass man wohl (wenn man es denn schafft) die Firmware auf die aktuelle Version zu updaten direkt mit dem nächsten Problem zu kämpfen haben soll (laut Forenberichten): Und zwar geht dann automatisch die Mhz-Zahl der Maus auf unabänderliche 125. Aber soweit komme ich ja nichtmal (s.o.).
Ich möchte hiermit alle Leser, vor dieser "Beta-Maus" warnen! Natürlich funktioniert sie bei schätzungsweise 80% aller Käufer einwandfrei. Aber bei den restlichen 20% eben nicht. Somit rate ich euch mit dem Kauf zu warten bis Microsoft, oder eben Razer endlich mit den richtigen Updates rausrücken.
Oder habt ihr schon von dem Problem gehört und wisst eine Lösung?
Ich würde mich jedenfalls freuen, denn sonst bin ich wohl gezwungen, wie anscheinend die anderen mit diesem Problem, in den zahlreichen Hardware-foren die ich durchforstet habe, die Maus beim Händler umzutauschen.
Greetz,
Nickinator