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News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

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Zum Artikel: http://www.pcgames.de/aid,331160
 
AW: News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

Wow , das Spiel ist kaum raus und schon kommen die Patches O_o

Man merkt das die Spiele nicht die nötige Zeit bekommen um ausgiebig getestet zu werden.
 
AW: News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

*lööl* N Patch für was? "Multiplayer"??? *pruuust* Wofür? Zockt das überhaupt jemand im Multi? Wohl nur kurz, wenn überhaupt. *g*

Wozu das Spiel überhaupt Patchen? Es ist durchspielbar - und damit ist gut - einen Wiederspielwert hat es vielleicht nach 1-2 Jahren.
 
AW: News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

Trancemaster am 08.09.2004 08:39 schrieb:
*lööl* N Patch für was? "Multiplayer"??? *pruuust* Wofür? Zockt das überhaupt jemand im Multi? Wohl nur kurz, wenn überhaupt. *g*
Es gibt schon einige, die das Game trotz des recht dürftigen MP-Modus spielen. Für kurze Zeit fand ich es auch mal ganz nett, aber mehr auch nicht. Doch so manche ID-Fans sehen das eben etwas anders und für die ist der Patch. Ist auch besser, als wenn ID nun einfach am nächsten Game / AddOn arbeiten würde.

Wozu das Spiel überhaupt Patchen? Es ist durchspielbar - und damit ist gut - einen Wiederspielwert hat es vielleicht nach 1-2 Jahren.
Auch wenn Doom 3 überwiegend problemlos spielbar war, so sind dennoch einige kleinere Bugs vorhanden gewesen. Nicht nur im MP, sondern auch in Sachen Stabilität, etc. wurde was verbessert.
Liste der Änderungen:

GENERAL
- Querying a cvar (typing name with no value on the console) now also prints out help text
- Updated some cvar docs

STABILITY
- Fixed desktop crash when loading a QuickSave made when during influence in EPD Lab in Alphalabs 1
- Fixed game freezing if in-game MP menu is opened just after a change map vote
Passes and just before the map changes.
- Fixed duplicate player names shutting down a server during map changes

INTERFACE
- Fixed scrolling lists with arrow keys while holding control crashing game
- Added toggle functionality to movement commands (i.e. toggle crouch as opposed to holding the button down) - Added in_togglecrouch, in_togglerun, & in_togglezoom
- Added dialog to multiplayer video settings menu telling user that changes require exiting game before they'll take effect
- Fixed remote password field only displaying 3-4 characters at a time. - Fixed g_voteFlags so that spectator and nextmap could be individually toggled - Made print screen bindable.
- Made Alt-Gr (right alt) bindable separately for European versions. For english
versions, right alt and left alt both bind as "alt" so that US users who currently have something bound to right alt don't have their config affected by the update.
- Added mouse wheel scrolling to server list (gui list boxes).

NETWORKING/MULTIPLAYER
- Bumped damage up on rocket jumping in multiplayer
- Decreased damage from chaingun to 25 in multiplayer
- Exploding barrels to full damage to attacker in multiplayer
- Increased height for falling damage in multiplayer
- Made r_skipNewAmbient, r_skipSpecular, r_skipBump, and r_shadows cheat protected
- Made g_fov modifiable in mutiplayer from 90 to 110
- Changed server protocol version from 1.33 to 1.34
- Changed idEntity::SetName to allow entities to be named after startup during network games
- Changed idClass::PostEventArgs to allow script threads to post events during network games
- Changed net_allowCheats to allow cheat commands during network games
- Fixed projectile launched from wrong position when player exits teleporter while holding fire
- Fixed rocket launcher dealing no splash damage to player at certain angle in Edge 2
- Fixed light from flashlight remaining after player is killed.
- Fixed frags going negative when over 64. Maxfrags now at 100.
- Fixed -1/1 ammo count while dropping weapon in multiplayer
- Fixed no rockets in view-model rocket launcher when first picked up - Exploding barrels now give credit for kills to the player who damaged the barrel in multiplayer
- Fixed chaingun flickering on/off when spectating another player in Tourney - Fixed no "You lose" message being played for loser in Last Man Standing.
- Added join messages when players join an MP game.
- Fixed players stuck spectating when no spectators vote is passed.
- Added chat and connection interrupted icons - Fixed Frag Chamber doors killing player if they're moving towards them just as they
open (kill trigger was turned off too late in the script).
- Added build for a dedicated server executable (DooM3Ded.exe) on Win32.
- Fixed problems with server list:
- wrong server being joined when sorting
- wrong server being joined when filtering
- server list not being sorted initially by ping.
- Chat text no longer converts high-ASCII chars to periods
- Fixed problem with players logging on and being stuck in spectator mode, yet not really spectating
- Fixed Incorrect scoring information appears on scoreboard - Fixed backpack secret exploit on d3dm5 "Lights Out"
- Added chat/lag icons
- Elevators now return to their home position even if someone is standing on them

RENDERING
- r_aspectRatio now uses 0, 1, or 2 (4:3, 16:9, 16:10)
- Fixed in-game videos disappearing if you go to the menu and return
- Fixed inconsistent worldview of players exiting teleporter. SOUNDS
- Fixed weapon sounds always playing the first sound in a sound shader instead of randomly picking one.
- Fixed bullet ricochet sound when punching glass.

LOCALIZATION
- Localized key names in bind menus
- Localized multiplayer text
* warmup text
* spectator text
- "QuickSave" name in save / load menu is now localized
- Fixed key binding issues with European (Italian, French, Spanish) keyboards
* all keys should be bindable now
* this includes modifying scan tables
- Fixed pickup items not being localized. Not fixed in MP, as this would require
including the .map files in the update. Any user maps created with update code should have the correct string id required for localization, however.
- Fixed "General Access" not being localized on PDAs.
- Added pure exclusions for all files that were causing pure server connection problems between mixed languages.
- Localized "Press any key..." in binding menus.
- Localized messages that client receives from the server when kicked or the server
shuts down.
- Localized "Server Full" message.
- Fixed Huffman encoding in decl manager so all characters have a minimum frequency
of one. This allows an optimal bit code length and fixes a memory overrun assert
and crash when loading Russian decls.
- Map names in Save / Load menu are now localizable.
- Removed hard coded english text from "Player is ready" message in MP.
- Fixed Italian accented i showing up as ^ and vice versa
 
AW: News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

@onliner
LOL; also D3 ist seit langem das bugfreiste spiel das ich kenne.
 
AW: News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

Mh, also bei mir hat der Patch nix gebracht, MP läuft genauso "toll" wie vorher auch, nur funktioniert jetzt wohl endlich der Serverfilter. Ich hoffe nun auf ein baldiges Release des Linux-Dedicated-Server, vll. tut sich dann endlich mal was im Bereich D3MP...

Regards, eX!
 
AW: News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

Nali_WarCow am 08.09.2004 08:51 schrieb:
Liste der Änderungen:
GENERAL
- Querying a cvar (typing name with no value on the console) now also prints out help text
- Updated some cvar docs

STABILITY
- Fixed desktop crash when loading a QuickSave made when during influence in EPD Lab in Alphalabs 1
- Fixed game freezing if in-game MP menu is opened just after a change map vote
Passes and just before the map changes.
- Fixed duplicate player names shutting down a server during map changes

INTERFACE
- Fixed scrolling lists with arrow keys while holding control crashing game
- Added toggle functionality to movement commands (i.e. toggle crouch as opposed to holding the button down) - Added in_togglecrouch, in_togglerun, & in_togglezoom
- Added dialog to multiplayer video settings menu telling user that changes require exiting game before they'll take effect
- Fixed remote password field only displaying 3-4 characters at a time. - Fixed g_voteFlags so that spectator and nextmap could be individually toggled - Made print screen bindable.
- Made Alt-Gr (right alt) bindable separately for European versions. For english
versions, right alt and left alt both bind as "alt" so that US users who currently have something bound to right alt don't have their config affected by the update.
- Added mouse wheel scrolling to server list (gui list boxes).
Ich habe keine großartigen Änderungen feststellen können. Wenn ich den Text richtig verstehe, kann man in Zukunft auch rennen bzw. geduckt umherlaufen, ohne die jeweilige Taste dauernd drücken zu müssen, wenn man den „Modus“ mit einer anderen Taste dauerhaft aktiviert / deaktiviert.
Danke Nali_WarCow für die Infos. :top:
 
AW: News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

SYSTEM am 08.09.2004 08:34 schrieb:
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Beta ? Beta is doch Shit !
 
AW: News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

Das ist ja mal ein Quark, mit dem Patch ist es nicht mehr möglich im MP die Schatten und Bumpmaps zu deaktivieren...na ja, seltsame Mehtode einen MP-Part aufzuwerten, jetzt wird mir sogar schon verboten Feineinstellungen an der Grafik vorzunehmen... :hop: :hop:

Regards, eX!
 
AW: News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

Ich hab mal gelesen, dass bei Doom3 Balancingprobleme im MP-Modus gab, da manche den Schatten ein bzw. ausgestellt hatten (Man versteck sich im Schatten und der andere sieht einen trozdem!) Daher hat diese änderung schon einen Sinn!
 
AW: News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

Soweit sind wir jetzt also schon...

Beta-Patches für Spiele, Beta-Treiber für Grafikkarten...

Nichts läuft so richtig...das eine läuft bessser, dafür das andere überhaupt nicht mehr...

Was kommt als nächstes?

Eine Branche geht den Bach runter...

dee.bo
 
AW: News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

dee_bo am 08.09.2004 19:18 schrieb:
Soweit sind wir jetzt also schon...

Beta-Patches für Spiele, Beta-Treiber für Grafikkarten...

Nichts läuft so richtig...das eine läuft bessser, dafür das andere überhaupt nicht mehr...

Da weiss jemand nicht so recht, was Beta bedeutet, oder? Das muss nicht zwangsläufig "läuft nicht" bedeuten.

Sehs mal so, als das somit noch der letzte Feinschliff unter Zuhilfenahme des Feedbacks der User gemacht werden kann. Dient alles der Qualitätssicherung.

Und du kannst ja noch eine Woche oder so warten bis dann die finale Veröffentlichung kommt, oder?

Und die Beta-Grafikkartentreiber kommen ja wohl nur raus, weil die Spielergemeinschaft keine Geduld hat. ATI hatte den für D³ optimierten Treiber noch nicht fertig entwickelt und wollte ihn nicht einfach so veröffentlichen, ohne sicher zu sein, dass alles passt. Aber damit "Wagemutige" die Neuerungen trotzdem nutzen können wird eben der Beta-Treiber veröffentlicht, wobei übrigens niemand gezwungen wird ihn zu benutzen.
 
AW: News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

BearKnuckle am 08.09.2004 22:44 schrieb:
dee_bo am 08.09.2004 19:18 schrieb:
Soweit sind wir jetzt also schon...

Beta-Patches für Spiele, Beta-Treiber für Grafikkarten...

Nichts läuft so richtig...das eine läuft bessser, dafür das andere überhaupt nicht mehr...

Da weiss jemand nicht so recht, was Beta bedeutet, oder? Das muss nicht zwangsläufig "läuft nicht" bedeuten.

Sehs mal so, als das somit noch der letzte Feinschliff unter Zuhilfenahme des Feedbacks der User gemacht werden kann. Dient alles der Qualitätssicherung.

Und du kannst ja noch eine Woche oder so warten bis dann die finale Veröffentlichung kommt, oder?

Und die Beta-Grafikkartentreiber kommen ja wohl nur raus, weil die Spielergemeinschaft keine Geduld hat. ATI hatte den für D³ optimierten Treiber noch nicht fertig entwickelt und wollte ihn nicht einfach so veröffentlichen, ohne sicher zu sein, dass alles passt. Aber damit "Wagemutige" die Neuerungen trotzdem nutzen können wird eben der Beta-Treiber veröffentlicht, wobei übrigens niemand gezwungen wird ihn zu benutzen.


++++ dito
 
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Stiller_Meister am 08.09.2004 16:06 schrieb:
Ich hab mal gelesen, dass bei Doom3 Balancingprobleme im MP-Modus gab, da manche den Schatten ein bzw. ausgestellt hatten (Man versteck sich im Schatten und der andere sieht einen trozdem!) Daher hat diese änderung schon einen Sinn!

Da ist schon was dran was du sagst. Finde es eigentlich nicht schlecht, wenn in MP Shootern endlich mal irgendwie einigermaßen gleiche Einstellungen bei allen Spielern vorhanden sind.
 
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Nali_WarCow am 09.09.2004 10:04 schrieb:
Stiller_Meister am 08.09.2004 16:06 schrieb:
Ich hab mal gelesen, dass bei Doom3 Balancingprobleme im MP-Modus gab, da manche den Schatten ein bzw. ausgestellt hatten (Man versteck sich im Schatten und der andere sieht einen trozdem!) Daher hat diese änderung schon einen Sinn!

Da ist schon was dran was du sagst. Finde es eigentlich nicht schlecht, wenn in MP Shootern endlich mal irgendwie einigermaßen gleiche Einstellungen bei allen Spielern vorhanden sind.

Ja da hast du recht. Das war/ist bei Söldner ja genauso. Man kann z.B. das Gras aktivieren oder deaktivieren. D.h. wenn jemand mit aktiviertem Gras spielt und sich darin versteckt, ist es total nutzlos, weil der der kein Gras aktiviert hat, ihn ja dann sieht. Da müsste man in allen Online-Games eine Einheitseinstellung festlegen, sonst ist es einfach unfair.
 
AW: News - Doom 3: Erster Patch (Beta) verfügbar

SYSTEM am 08.09.2004 08:34 schrieb:
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Setup could not determine the current version of your Doom 3 installation. Please verify that the game has been properly installed.

Könnte das daran liegen, daß ich die pk4-Dinger entpackt und gelöscht habe? *grübel*
 
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